Thursday, July 30, 2009

TRY TRY ANTAR KOMIK KE PERADUAN BAKAT BARU!!

Dalam tengah syok membaca strip LAWAK KAMPUS dalam komik GEMPAK aku ternampak satu B0RANG peraduan dimana pemenangnya bakal mendapat hadiah berjumlah rm3500 dan biasiswa alfa kolej rm2600 serta hadiahx2 lain..'WAHH!!..banyakNYER lau menang sedap nih'!!! Itu jer yg leh aku kate pada masa tu..Dalam 10 hari sbelum tarikh tamat peraduan pada 31.7.2009 aku mencari smua alatan untuk melukis dan memikirkan plot citer yg boleh diceritakan dalam komik yg aku nk buat nanti,terpaksa menayakan member aku..jikalau dia ada idea yg boleh dipakai atau tak,huh..memang bnyak kerja yang penat-penat,dah la DEADLINE dlm masa 10 hari lagi. .smpailah hari terakhir aku ingin menghantar karyaku yang dah siap mengunakan p0s laju Malaysia pos expreSS(aku risau je lau x sampai atau sampai lambat)arap- arap apa yg ditulis di depan muka p0s express'DIJAMIN SAMPAI ESOK' dan apa yang dikatakan 'esok pasti sampai dik' oleh makcik kounter kat aku tu arap benar-benar berlaku.
ANTARA HASIL LUKISAN KU
karya ku

NI LAGI SATU AKU TUNJUK..
karya ku

p/s:.lau dapat saguhati pun dalam pertandingan ni aku dah puas koz atrwork ni aku buat dalam masa yg dah suntuk. .:)

Wednesday, July 29, 2009

Misteri kewujudan NAGA


Photo of dragon

Naga..perkataan yang masih disebut dan diperkatakan sehingga sekarang,secara saintifiknya ia tidak pernah ditemui,tetapi secara mitosnya ia seperti pernah wujud satu ketika dulu..dan dikatakan masih ada sehingga hari ini..begitu lah kisah yang aku terbaca bebaru ni.Tasik Chini,tasik kedua terbesar di Malaysia juga terkenal dengan mitos naganya yang tersendiri.Penduduk asli disitu memang mempercayai kewujudan naga di tasik itu,meskipun tidak pernah menemuinya..Namun seperti kata Tok Batin Kampung Tanjong Puput, Bahrain Sunta, 54, dia tidak pernah melihat dengan matanya sendiri kelibat sang naga yang disebut-sebut itu. Yang dia tahu, ada yang memanggil haiwan itu Seri Gumum, Seri Pahang, Seri Pekan atau Seri Daik.
Bagaimanapun, katanya, tidak menyaksikannya sendiri bukan bermakna dia tidak mempercayai legenda itu.
"Saya memang tak pernah jumpa (naga). Tetapi saya percaya ia wujud. Kalau disebut naga, itu betul, harus percaya walaupun tidak melihatnya dengan mata sendiri.
"Anak saya pernah ternampak seekor naga pada tahun 2000. Katanya dia tengok badan dan kepalanya.
"Empat tahun kemudian, seorang anak kecil nampak naga itu meluru dengan muncungnya menghala ke arahnya. Apabila anak itu menjerit, kelibat makhluk itu terus hilang.
"Budak itu ceritakan kepada kami tentang mukanya yang sebesar kepala lembu. Menakutkan! Anak itu trauma sampai demam," kenang Bahrain.
Cerita penemuan terbaru, katanya, datang daripada seorang lelaki Eropah bernama Christos yang memancing di Tasik Chini, bulan lalu. "Dia juga jumpa naga itu. Dia gambarkan naga itu seperti ular sebesar tayar motosikal," tambah Tok Batin ini.
Malah sebelum itu, ketua keluarga di Tanjong Puput ini sudah banyak kali menyaksikan penduduk kampung lari lintang-pukang kononnya ternampak makhluk misteri itu.
Mengakui mendengar kisah itu daripada nenek moyangnya melalui penceritaan dari mulut ke mulut, Bahrain turut menggunakan pendekatan yang sama terhadap anak-anaknya.
"Ia diperturunkan sebagai satu sejarah.Tujuannya ialah supaya anak-anak berhati-hati ketika menghampiri air," ujar bapa kepada 12 orang anak yang berumur antara 10 hingga 30 tahun ini.
ahrain tidak pula menganggap mereka yang mendakwa pernah melihat naga itu sebagai memiliki kelebihan atau keistimewaan.
"Sudah nasib mereka untuk jumpa naga itu. Saya percaya ada orang tertentu saja yang boleh nampak, bukan semua orang.Tetapi mereka tidak ada kelebihan apa-apa berbanding orang lain," kata Bahrain.


Photo of

~
Photo of

Friday, July 24, 2009

PERCAYA ATAU TAK SELSEMA PIG(H1N1) NI SEBENARNYA. . . .

SELSEMA BABI ANGKARA ZIONIS


Tak lama lagi, penawar Selsema Babi akan beredar di seluruh dunia. Dulu Selsema Burung, kini Selsema Babi. Pengarah filem blockbuster ini akan terus mainkan peranannya. Pelakon utama akan terus beraksi. Penawar Selsema Babi diumumkan oleh Barack Obama sebagai Tamiflu. Dari mana datangnya Tamiflu ini? Ia dikeluarkan oleh sebuah syarikat yang dimiliki oleh zionis yahudi, yang mana salah seorang pemegang saham terbesar ialah Donald Rumsfeld, bekas Setiausaha Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat. Menarik bukan? Filem Blockbuster antarabangsa ini ditayangkan secara percuma di rangkaian media antarabangsa. Itulah konspirasi antarabangsa zionis untuk mengawal dunia sekaligus mengaut keuntungan atas kesengsaraan penduduk dunia. Rumsfeld merupakan ahli aktif dan orang berpengaruh dalam Syarikat Gilead Science(salah seorang Lembaga Pengarahnya), pengeluar utama vaksin Tamiflu, penawar kepada selsema babi yang kemudiannya dikenali sebagai H1N1 ataupun Influenza A.
Kita harus mengetahui bahawa Gilead Sciences merupakan syarikat milik Zionis Yahudi. Gilead itu sendiri bahasa Hebrew yang membawa makna,"Tempat Suci" (Holy Place).
Dr. Ali-Reza Mehrabi, Shaid Beheshti University mendakwa bahawa Rumsfeld telah membeli saham baru syarikat Gilead Sciences pada tahun lalu dengan nilai US18 billion dolar.
Katanya lagi, "Kalau kita terima tanggapan bahawa kerja-kerja yang dikendalikan di Makmal di Mexico, sama ada di ladang ternakan babi atau tempat lain, adalah menjadi fakta bahawa penyakit itu tersebar sama ada kerana kesilapan manusia, menunjukkan bahawa memang Amerika Syarikat sedang menjalankan eksperimen di negara pinggiran(Mexico), sebagai ganti negaranya sendiri. Dalam kes ini(selsema babi), Amerika Syarikat mungkin hilang kawalan (terhadap penyebaran virus itu)."
...................................................
Percaya ? Terpulang kepada anda...Pendedahan ini dibuat oleh Dr. Ali-Reza Mehrabi ketika ditemuramah oleh Iranian TV yang disiarkan ke udara pada 6Mei 2009 lalu.

*TANDA TANDA A(H1N1)
Photo of


(ps:/artikel ini di C0PY PASTE dari laman web ibnuabbas.wordpress.com
. .saja nk bagi korg tau gak,nk tau pendapat korang. . .tentang DRAMA PEMENTASAN MANUSIA. .yg tak diketahui mana yang betul dan mana yang tak)

Wednesday, July 1, 2009

BOSAN

B0SAN!!B0SAN!!B0SAN!!Ah ari yang tul-tul BOSAN!!. .ditambah dengan bengkek dan lahabau yg tak sabar-sabar. .ingin betemu mende baru(N0kIA 5730)
NOKIA 5730
. .W.T.F..!!Selamat la,bebaru ni ada karnival tempat aku,aku tak exited pun mendengar nye. .B'c0z karnival kt tmpat aku BOSAN cam tak da menda je,cam tak da satu pun leh buat aku rasa teruja kt situ..BOSAN hm lau aku jd org yg meganjurkn karnival tu,aku nak buat ptunjukan model ke,teater ke,wayang kulit ke..kulit wayang ke,ape ke yg unik skit bru la dap,dap nak mendengar dan menengok!!Neh asik-asik tiap tahun petandingan karaoke je bintang kecil,bintang besar..atoi na. ..save bajet kot??..takda perubahan langsung.Takpe-takpe,aku nk tgk ari akhir karnival jumaat nih dap ke tak..takut BOSAN tahap gaban gak..memang mengeciwakan!!Tapi mungkin aku je yg rasa BOSAN kot?ntahla..hum. .koz kepala otak aku ni plik skit,bpusing terbalik dari org lain,tapi memg tak dap pun HAHAHA..minggu ni tah bpe ari dah pkataan BOSAN muncul.Kuar lepak BOSAN,duk umah BOSAN!!..WARGGGh!!!Apa benda nk jd pada aku nih?Apa yg aku nk buat ni?..tetiba otak aku teringat~bak kata bijak pandai'SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN'..Ohh. .betul ke separuh??aku ulang ek..SEPARUH??Uhhh!!.. banyak tu,lau gitu susah la nk jd penyabar ni..sebab SEPARUH dari iman,bukan suku dari iman.Takkan SmUe org kt MALAYSIA ni penyabar??..HAHAHA tak logik tu..Akak aku org malaysia..gak tapi, kureng kesabaran slalu naik angin(arap-arap kepala dia meletup suatu ari nanti)TAPI AKU PENYABAR ORG NYER,TAPI..cepat BOSAN gak orgnye dgn menda-menda yg tak sedap..huuu~ Jadi nk buat ayat cmner?cmni bleh. .~ BAK KATA ORANG cepat BOSAN 'BUATLAH KELAINAN UNTUK PERUBAHAN'.. Hahaha cam tak kene je..ayat tu..hahahaha

P/s :Nah aku tunjuk bnyak-bnyak. .perkataan yg membelenggu diriku. .


BOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANb0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,b0saN,BOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSANBOSAN,!!!!
Black & White the colour for our Life ~ © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates